Stjerner i rennesteinen//Strømsø bykirke

Evenemangsdatum

torsdag 17 okt 2024 19:00

avslutas torsdag 17 okt 2024 20:00
Kalenderposten anpassas till din lokala tidszon
Beställ

Tillgängliga artiklar

Ordinær
Honnør
Ledsager
event image

Evenemangsinformation

Da Ole Paus døde høsten 2023 mistet Norge et unikt element av ro i all støyen. For vi lever i en støyende tid, og Ole Paus hadde evnen til å levere analyser av samtiden - hylende morsomme og satiriske eller poetiske og vakre - som man var nødt til å lytte og se for å få med seg - ikke bare med øyne og ører, men med hjerte og sjel. Konserten STJERNER I RENNESTEINEN (for øvrig tittelen på et Paus-album) byr på minner om Ole Paus, og viser hvor ufattelig stort vingespenn han hadde. Yngve Fritjof Kristiansen fra Drammen formidler Ole Paus’ levde liv i tekst og musikk, i satire og salmeformat, og har med seg den eminente pianisten Dan Lindén fra Göteborg, bosatt på Skedsmo.

Konserten er støttet av Kulturdirektoratet.

Billetter til 250 kr (ordinær) og 150 kr (student/honnør) under TicketCo og ved inngangen. Barn/ungdom under 18 år gratis.

Ansvarsfriskrivning

Kjøpte billetter refunderes ikke.

Taggar

olepaus