Schubert strykekvintett//Strømsø bykirke

Velkommen til en kveld med nydelig kammermusikk!

page view image
Arrangementsdato

lørdag 16 nov 2024 19:00

Slutter lørdag 16 nov 2024 20:00
Kalenderelementet vil tilpasses din tidssone
BESTILL

Tilgjengelige varer

Ordinær
Honnør
event image

Arrangementsinformasjon

Velkommen til konsert med Franz Schuberts strykekvintett!

Denne mektige strykekvintetten, ansett som Schuberts største kammerverk, ble skrevet i de siste månedene av hans liv som endte altfor tidlig i en alder av 31. Benjamin Britten kalte det "muligens den rikeste og mest produktive periode i vår musikkhistorie". I nesten én time får man oppleve et stort omfang av emosjoner og nyanser fra glede til tragedie og alt imellom. Ved å berike strykekvartettens format med en 2. cellostemme, får celloene styre stykket med fantastisk virkning. De får mulighet til å synge i fiolinens toneleie, samtidig som de får drive basslinjen med truende effekt.

Medvirkende:
Edward Daniel, Oda Gihle Hilde, Eva Camilla Eikaas Stalheim, Jan Clemens Carlsen og Ulrikke Henninnen.

Konserten er støttet av Kulturdirektoratet.

Billetter til 250 kr (ordinær) og 150 kr (student/honnør) under TicketCo og ved inngangen. Barn/ungdom under 18 år gratis.

Ansvarsfraskrivelse

Kjøpte billetter refunderes ikke.

strømsø
kammermusikk