page view image

Schubert strykekvintett//Strømsø bykirke

Velkommen til en kveld med nydelig kammermusikk!

Informasjon
event image

Velkommen til konsert med Franz Schuberts strykekvintett!

Denne mektige strykekvintetten, ansett som Schuberts største kammerverk, ble skrevet i de siste månedene av hans liv som endte altfor tidlig i en alder av 31. Benjamin Britten kalte det "muligens den rikeste og mest produktive periode i vår musikkhistorie". I nesten én time får man oppleve et stort omfang av emosjoner og nyanser fra glede til tragedie og alt imellom. Ved å berike strykekvartettens format med en 2. cellostemme, får celloene styre stykket med fantastisk virkning. De får mulighet til å synge i fiolinens toneleie, samtidig som de får drive basslinjen med truende effekt.

Medvirkende:
Edward Daniel, Oda Gihle Hilde, Eva Camilla Eikaas Stalheim, Jan Clemens Carlsen og Ulrikke Henninnen.

Konserten er støttet av Kulturdirektoratet.

Billetter til 250 kr (ordinær) og 150 kr (student/honnør) under TicketCo og ved inngangen. Barn/ungdom under 18 år gratis.

strømsø kammermusikk fiolin bratsj cello schubert strykekvintett kirke konsert drammen

Ansvarsfraskrivelse

Kjøpte billetter refunderes ikke.